Er is nieuwe functie op de Beschikbaarheidswijzer aanwezig: inzicht in de beschikbare bedden. Zorgaanbieders die verblijf bieden kunnen naast de gebruikelijke wachttijden nu ook aangeven of er een bed beschikbaar is. Als dit het geval is, wordt de zorgaanbieder met dit vrije bed bovenaan geplaatst. Hiermee wordt het zoeken naar een bed voor een jeugdige makkelijker.
![Wilt u weten hoe het werkt?](https://www.sdfryslan.nl/wp-content/uploads/2023/11/mailchimp-banner-Beschikbaarheidswijzer-690x440.jpg)
Wilt u weten hoe het werkt?
Heeft u nog vragen of opmerkingen, neem dan contact op met contractmanagement.
Wat is het resultaat?
Zorgaanbieders die verblijf bieden kunnen naast de gebruikelijke wachttijden ook aangeven of er een bed beschikbaar is. Zodra dit het geval is, wordt de zorgaanbieder met dit het beschikbare bed bovenaan geplaatst.
Verwijzers en andere zorgaanbieders die op zoek zijn naar een beschikbaar bed zien direct welke zorgaanbieder zij kunnen bellen. Is het bed vergeven? Dan kan dit eenvoudig aangepast worden via de Beschikbaarheidswijzer door de zorgaanbieder.
Goed om te weten, stond de wachttijd op 0 weken, dan hebben we nu 1 beschikbaar bed ingevuld. Aan zorgaanbieders het verzoek om dit goed bij te houden, zodat de informatie die op de Beschikbaarheidswijzer staat ook betrouwbaar is.
Aan verwijzers het verzoek, mocht er informatie niet kloppen, dan kan dit via de feedback knop in het profiel van de aanbieder worden doorgeven. Een mail sturen naar contractmanagement@sdfryslan.nl kan ook.
Waarom deze nieuwe functie?
In gesprekken met zorgaanbieders en verwijzers blijkt dat er veel telefonisch contact is, als er gezocht wordt naar een bed voor een jeugdige. Dit kost iedereen veel tijd. SDF heeft daarom samen met de Beschikbaarheidswijzer gezocht naar een betere manier om beschikbare bedden inzichtelijk te krijgen.